Este un serviciu national de curierat care consta in achitarea de catre destinatar expeditorului, prin intermediul retelei postale Posta Panduri, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii postale (plicuri si colete) inregistrate, respectiv preluate de catre furnizorul de servicii postale.
Caracteristici:
- Valorile maxime ale rambursului:
- -5.000 RON (pentru serviciul ramburs avand ca destinatari persoane juridice);
- 10.000 RON (pentru serviciul ramburs avand ca destinatari persoane fizice);
- Termenul mediu de livrare este de o zi lucratoare si de maxim 2 (doua) zile lucratoare, calculate de la preluare;
- Presupune 2 (doua) incercari gratuite de livrare, efectuate in zile diferite;
- Termenul de returnare a contravalorii rambursurilor colectate este de maxim 5 (cinci) zile lucratoare de la livrare;
- Termenul de returnare a unui colet refuzat de destinatar este de maxim 5 (cinci) zile lucratoare de la data refuzului;
- Expeditorul este obligat sa indice in mod corect si complet toate datele sale de identificare pe nota de transport, completand toate rubricile aferenteale documentului de transport;
- Modificarea contravalorii rambursului poate fi solicitata de catre expeditor in scris, cel tarziu pana la ora 17.00, in ziua preluarii;
- Returnarea contravalorii rambursurilor se realizeaza in numerar in cazul clientilor cu contract comercial;
- Returnarea contravalorii rambursurilor se realizeaza prin cont colector in cazul clientilor cu contract comercial;
- Modalitatea prin care Furnizorul confirma clientului modificarea contravalorii rambursului este in scris sau telefonic;
- Livrarea se realizeaza in regim “door-to-door”;
- Este disponibil pentru toate localitatile din Romania, conform Ariei de acoperire Posta Panduri;
- Colectare si livrare Sambata in localitatile cuprinse in Arie livrare / preluare sambata;
- Acest serviciu poate fi asociat cu urmatoarele servicii:
- Serviciul de trimitere cu valoare declarata;
- Serviciul schimbare destinatie;
- Serviciul confirmare de primire.